.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرهنگ ترافيكي مردم بايد گسترش يابد
استاندار گيلان گفت: جاده‌هاي استان گيلان به لحاظ تراكم بالاي جمعيتي منطقه، از نقاط پرجمعيت و مسكوني عبور مي‌كنند و اين استان طبق تعريف با ساير استان‌ها ...
فرهنگ ترافيكي مردم  بايد گسترش يابد

استاندار گيلان درخصوص ضرورت كاهش تعداد سرعت گيرها در مناطق شهري و جاده‌هاي بين شهري گفت: جاده‌هاي استان گيلان به لحاظ تراكم بالاي جمعيتي منطقه، از نقاط پرجمعيت و مسكوني عبور مي‌كنند و اين استان طبق تعريف با ساير استان‌ها قابل مقايسه نيست بلكه يك كلان‌شهر به حساب مي‌آيد.


به گزارش شمال نيوز به نقل از ايسنا، مهندس روح‌الله قهرماني چابك، استاندار گيلان افزود: باتوجه به وجود نقاط مسكوني، جمعيتي و تردد مردم در مسير جاده‌هاي استان، چاره انديشي مناسب، داشتن جاده‌هاي كم حادثه و بي خطر است.


استاندار گيلان هم‌چنين تصريح كرد: با افزايش تعداد باندهاي رفت و برگشت خودروها و چهاربانده شدن اكثر جاده‌هاي استان، سرعت خودروها نيز افزايش يافته كه اين امر در صورت عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان موجب تصادفات و تلفات جاده‌اي مي‌شود.


مهندس قهرماني با اشاره به ضرورت كاهش تعداد سرعت گيرها اظهار داشت: در حال حاضر با دو برابر شدن خطوط عبور و مرور خودروها، رانندگان بايد قوانين را رعايت كنند تا اين توسعه موجب ايجاد نارضايتي و حادثه نشود زيرا تمامي جاده‌هاي استان از نقاط جمعيتي عبور مي كنند و مانند ساير جاده‌هاي كشور كمتر از نقاط بياباني و كم جمعيت مي‌گذرند.


وي تصريح كرد: مهمترين هدف از نصب سرعت گيرها در مناطق مختلف بويژه در جاده‌هاي چهار بانده و قبل از دور برگردان‌ها، فرهنگ سازي در خصوص رعايت سرعت مطمئنه بوده و اكنون باتوجه به رعايت قوانين توسط اكثر افراد اصلاح اين امر بسيار ضروري است.


استاندار گيلان تأكيد كرد: كاهش سرعت گيرها در جاده‌ها به يك سوم تعداد موجود تكليفي است كه اداره كل راه و ترابري برعهده دارد و در شهرها نيز شهرداري‌ها مسوول انجام اينكار هستند.


مهندس قهرماني در بخش ديگري از سخنان خود نصب سرعت گيرها را در برخي زمان‌ها ابزاري مفيد براي كاهش خسارات انساني و مالي دانست و خاطرنشان ساخت: با توجه به مشكلاتي كه بواسطه ي تعداد زياد سرعت گيرها براي رانندگان ايجاد مي شود، بهترين راه براي حل اين موضوع، توسعه فرهنگ ترافيكي مردم است.


وي اظهار داشت: وجود تعداد زياد سرعت گيرها در سطح جاده‌هاي استان و در شهرها باعث افزايش مصرف انرژي، سوخت مي شود كه در سالي كه با عنوان " اصلاح الگوي مصرف " نام‌گذاري شده اصلاح اين نقيصه امري ضروري به شمار مي‌آيد.


استاندار گيلان همچنين افزود: از سرعت گيرها نبايد به عنوان يك رويكرد در مديريت سرعت استفاده كرد بلكه با مساعدت رانندگان و شهروندان در رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي مي‌توان سرعت گيرها را كاهش داد و از هزينه‌هاي بسياري جلوگيري كرد و بخشي از اين اعتبارات را در جهت آموزش و فرهنگ سازي استفاده كرد.


استاندار گيلان در ادامه با اشاره به ايجاد سرعت گيرها توسط برخي از افراد حقيقي خاطر نشان ساخت: در برخي از مواقع شاهد ايجاد سرعت گيرهايي از جنس سيمان و آسفالت توسط افراد حقيقي در محل سكونتشان هستيم كه باتوجه به قوانين انجام اين كار اقدامي غير قانوني و خلاف محسوب مي شود زيرا سرعت گير با هدف كاهش نقاط تصادفي و روان نمودن ترافيك با مجوز سازمان‌هاي مربوطه و شوراي ترافيك استان احداث مي‌شود، از اين رو هيچ سرعت گيري نبايد بدون مجوز ايجاد شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.